Van Nepal naar India dag 23

21 november 2017 - Delhi, India

Gelukkig zijn we op de heenweg met de bus Nepal ingekomen. Dit was ook best een tijdrovend iets maar wat we vanmorgen mee maakten sloeg alles. Het begin allemaal met de rit naar het vliegveld wat normaal een kwartiertje duurt maar in ons geval bijna een uur werd. Op de een of andere manier mochten we gewoon niet rijden, gelukkig waren we wel optijd vertrokken😓. Eenmaal bij het vliegveld aangekomen moesten we met alle bagage in een lange rij om door 2 mensen met 1 scan apparaat gecheckt te worden waarna we na ruim 20 minuten allerlei stickers op de bagage kregen. Zelf moesten we in een hokje om helemaal gefouilleerd te worden, de mannen in de mannen rij en de vrouwen in de vrouwen rij😓. Daarna opzoek naar de incheck balie waar we best snel aan de beurt waren nadat we wat voordringers aan de kant hadden geduwd. Hier begon de misère want deze mannetjes probeerde ons zo'n 100 dollar afhandig te maken door te zeggen dat we te zware koffers hadden. Lulkoek natuurlijk wat ik hun ook verteld heb. Uiteindelijk toch goed gekomen en onze reis op het vliegveld ging verder want we moesten langs immigratie om een uitreis stempeltje te halen en een wit papiertje in te vullen. Nou dat is allemaal zo makkelijk niet hoor en het duurde weer ruim een half uur waardoor het inmiddels tijd was geworden om te boarden😓 Even rennen dus, nou mooi niet want we moesten weer in de rij voor de volgende veiligheids controle, Cor weer in de mannen rij en ik in de vrouwen rij die gelukkig veel korter was maar toch wel weer 20 minuten duurde. Weer de handbagage op de band, compleet met veiligheids stickers van de vorige ronde en weer helemaal lichamelijk gecontroleerd. Voor de tweede keer werd ik door een vrouw in de borsten geknepen en aan het kruis gevoeld, ben benieuwd hoe dit bij de mannen gaat? Nog 10 minuten op Cor staan wachten en daarna rennend naar het vliegtuig. We hadden nog 25 minuten voor vertrek. Nu eerst wachten op de bus die ons naar het toestel brengt, weer 5 minuten verstreken. Eindelijk bereiken we 10 minuten voor vertrek de trap die het vliegtuig ingaat maar er staat een vreemde zwarte tent voor en we moeten weer in een mannen en een vrouwen rij. Jullie raden het vast al😓de volgende veiligheids controle, weer moet de tas open en weer worden mijn borsten en kruis betast.😥. Gelukkig mochten we daarna, 5 minuten voor vertrek het vliegtuig in. Het vliegtuig had door al dit gedoe 20 minuten vertraging maar de lieve stewardessen maakten weer een hoop goed. Om half 4 landen we in Delhi na een mooie vlucht over de Himalaya. Helaas zitten we aan de verkeerde kant om dit alles mooi te kunnen filmen maar Cor mag even bij het keuken raampje staan. Om Delhi weer in te mogen gaan moeten we weer door de immigratie waar het gelukkig super rustig is. We worden afgehaald door de eigenaar van het reisburo die alle zaken in India regelt voor NRV. Na onze spullen in een hotel te hebben gebracht gaan we vlakbij een leuke markt verkennen en filmen. Op deze markt kunnen allerlei mensen uit heel India hun spullen verkopen en je kunt er heerlijk lokaal of westers eten. Om 20 uur gaan we samen met deze zelfde meneer nog lekker eten in het hotel en nu liggen we lekker op bed uit te rusten voor onze volgende vliegreis richting Amsterdam. Ik krijg net een mailtje binnen dat onze vlucht is vertraagd en pas om 4.10 vertrekt ipv 3 uur. Het gaat dus een lange nacht worden. Het leven van een toerist gaat niet over rozen, haha.
Liefs uit India.

1. Peter:
    21 november 2017
    Wij wensen jullie een voorspoedige en veilig reis terug naar huis, liefs van Nolda en Peter
  2. Nolda en peter:
    Tot snel xxx
  3. Yvonne Zoet:
    Goede terugreis 😗
  4. Mart-Jan en Angela:
    21 november 2017
    Pff heel avontuur om 't vliegtuig in te komen! Goede reis terug!
  5. Ton en Olga:
    21 november 2017
    Goede reis terug en ik vergeet niet wat Ton zei toen we van China terug kwamen: Als ik op Schiphol sta dan maken we een diepe buiging voor het prachtige land wat wij ons thuis mogen noemen
  6. Ineke:
    21 november 2017
    Veilige reis en gezond thuis
  7. Heleen en Hans:
    27 november 2017
    inmiddels zijn jullie thuis in ons eigen mooie landje, we sluiten ons aan bij de woorden van Ton en Olga: thuiskomen is altijd weer heerlijk. Zal ongetwijfeld een groot verschil zijn na deze prachtige reis. Nu bijkomen en nagenieten en jullie voorbereiden op de leuke decembermaand.