Dag 24-25 Victoria Falls > Johannesburg > Oudendijk

3 september 2018 - Victoria Falls, Zimbabwe

Onze reis nadert zijn einde een beetje jammer want het is hier zo ontzettend mooi maar ook wel weer fijn want we zijn best wel moe en thuis is het ook fijn.Vanmorgen voor het eerst geen wekker hoeven te zetten, best relaxt.
De koffers zijn gepakt en om 11 uur worden we bij het hotel afgehaald om richting vliegveld te gaan.

Het eerste gedeelte vliegen we met South Africa Airlines naar Johannesburg in een kleine 2 uur. De rit naar het vliegveld is maar 20 minuten en het inchecken+ de douane gaat als een speer. De vriendelijke meneer achter de balie vraagt of hij onze koffers kan doorlabellen naar Amsterdam, dat is perfect natuurlijk.
Dit is een vrij nieuw vliegveld met een goede airconditioning, dit laatste was niet van toepassing in de hotelkamer van de afgelopen nachten.
Er zijn ook wat kleine winkeltjes waar ik nog een leuk blik leeuwtje en een Afrika t-shirt voor Milou koop.

Daarna begint het lange wachten op het vliegveld in Johannesburg want om 23.15 vertrekt onze vlucht naar Amsterdam welke ik slapend hoop door te brengen.
Maar eerst hangen, winkels kijken, wat eten etc, wat duurt wachten toch altijd lang.
Eindelijk is het zover, we mogen het vliegtuig in wat overvol is. Ook veel mensen met kinderen die vliegen niet zo heel prettig vinden.
Ik doe lekker mijn oortjes in en ga de eerste film bekijken en ondertussen krijgen we nog iets te eten en te drinken.
10 minuten voor het einde van de film zet ik het stop want ik heb slaap.
Helaas lukt het niet de slaap te vatten omdat een Indiaas jongetje dat achter me zit constant tegen de rugleuning schopt.
Ik vraag hem 2x vriendelijk om hiermee te stoppen maar zonder resultaat.
De 3x deel ik hem met verheven stem mede om er nu mee te stoppen, dat helpt beter. Eindelijk rust.
Een paar keer ben ik wakker geweest om wat te lopen maar voor de rest is de tijd redelijk snel voorbijgegaan.

We landen een half uurtje vroeger waardoor we de trein van kwart voor 11 precies halen. Peter haalt ons op van het station om ons weer veilig onder aan de dijk af te leveren om kwart voor 12 en na een terugreis van 25uur zijn we dan eindelijk weer thuis.
Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties, een mooie dag allemaal!
Liefs
C&C

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nolda:
    3 september 2018
    Blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn na zo n fantastiche reis en nu uitrusten xxx
  2. Ton en Olga Duijvestijn:
    3 september 2018
    Nou, het was weer een hele belevenis als je zo alles gelezen hebt.
    Ik heb eens op Google Maps zitten zoeken, maar dat Oudendijk wordt dat óók een NRV bestemming? 😊
    TnO
  3. Yvonne Zoet:
    3 september 2018
    Welkom thuis ... even lekker bijkomen. Nogmaals .. Heb super genoten van jullie verhalen en mooie foto's 😘
  4. Sandra:
    Welkom thuis!
  5. R vosse:
    3 september 2018
    Top, weer tijd om een filmpje te pakken!
  6. Wilma:
    3 september 2018
    Welkom in Holland, good to be back safe😀
  7. Heleen en Hans:
    4 september 2018
    Wat is het altijd fijn om weer in je eigen fijne bedje te slapen he, ondanks dat jullie weer een geweldige reis hebben gemaakt. Heel veel prachtige belevenissen; ontmoetingen; uitdagingen en ga zo maar door!! Dus WELKOM thuis fijn dat jullie er weer veilig zijn en nu bijkomen
  8. Harry en Anny:
    4 september 2018
    na een indrukwekkende reis is het weer fijn om thuis te komen.